طرح کسب و کار

برای شروع یک کسب و کارطرح توجیهی ) نیاز به نگارش طرح کسب و کار داریم. در این راهنمای شما را مرحله به مرحله با  نوشتن یک طرح کسب و کار اشنا خواهم نمود که به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف خود دست یابید.

 

 طرح کسب و کار یک جزء کلیدی برای هر کسب و کار موفق است.

اول دو سوال اصلی مطرح است، این که آیا شما در حال تلاش برای جمع آوری سرمایه گذاری برای کسب و کارتان هستید  و یا در حال توسعه و برنامه ریزی برای رشد استراتژیک آن می باشید؟

 

 

  1. طرح کسب و کار شما باید کوتاه باشد

طرح شما باید کوتاه و مختصر باشد چون می خواهید طرح کسب و کار خود را به منظور مطالعه شدن آماده کنید و هیچ کس به خواندن یک طرح کسب و کار ۱۰۰ صفحه علاقه ای ندارد و طرح کسب و کار باید در دسترس باشد، یک طرح کسب و کار بیش از حد طولانی تضمین می کند که طرح خود را به یک کشو میز تنزل دهید.

 

  1. مخاطبان خود را بشناسید.

طرح خود را باید با زبان نگارشی که مخاطبان شما آن  را درک خواهد کرد بنویسید. برای مثال، اگر شرکت شما در حال توسعه یک فرایند علمی پیچیده است، سرمایه گذاران برخلاف متخصصین علمی تمام اصطلاحات علمی را انگونه که می خواهید درک نخواهند کرد ، شما باید طرح کسب و کار خود را با توجه به افرادی  که باید مطالعه کنند وفق دهید. توضیحات ساده و مستقیم از محصول ارائه نمائید.

 

  1. ترغیب خواننده.

اکثریت قریب به اتفاق صاحبان کسب و کار و کارآفرینان کارشناسان کسب و کار هستند درست مثل شما، نوشتن یک طرح کسب و کار ممکن است مانند یک مانع سخت به نظر برسد، اما آگونه که شما فکر می کنید نیست. اگر شما می دانید کسب و کار شما درست انتخاب شده و به آن مطمئن باشید، نوشتن یک طرح کسب و کار و سپس استفاده  از آن برای رشد آسان خواهد بود.

 

  • راهنمای برنامه ریزی کسب و کار

دید کلی از سر فصل طرح کسب و کار

 

حالا که ما قواعد نوشتن یک طرح را با هم مرور کردیم ، اجازه دهید به جزئیات طرح ساختمان خود بپردازیم . بقیه این مقاله به جزئیات آنچه که شما باید در طرح کسب و کار خود بدانید می پردازد. اجزای مهمی از پیش بینی های مالی ، و لینک به منابع اضافی که می تواند کمک کند به شروع کسب و کار شما.

چگونگی نوشتن یک طرح کسب و کار: طرح کلی

  1. خلاصه اجرایی

این یک نمای کلی از کسب و کار و برنامه های آن است. در ابتدای طرح مطرح می شود و  حجم  ایده آل تنها ۱ الی ۲ صفحه است.

 

۲- بررسی اجمالی شرکت

این بخش مروریبر فعالیت شرکت فراهم می کند. یک بررسی سریع از ساختار قانونی شرکت و محل و همچنین پیشینه  این شرکت .

 

۳- محصولات و خدمات

چه چیزی می فروشید و یا  و چه مشکل یا نیازی را بر طرف می سازید

 

۴- بازار هدف

به چه کسی می فروشید؟  اگر بازار های متعدد برای کسب و کار شما وجود دارد، اشاره شود و چه کسانی نباز به خدمات شما دارند.

 

۵- بازاریابی و برنامه فروش

چگونه می خواهید برای رسیدن به بازار هدف خود را معرفی کنید؟  چه بازاریابی و تاکتیک فروش  استفاده خواهید کرد؟

 

۶- نقاط عطف و کلیدی

اگر شما نقاط عطف کلیدی در روند ساخت و ساز کسب و کارتان دارید، جزئیات آنها را در اینجا اشاره کنید. در این فصل همچنین تعریف موفقیت  شما با چه پارامترهایی اندازه گیری می شود؟

 

۷- تیم مدیریت

سرمایه گذاران علاقه به تیم های بزرگ و علاوه بر این به ایده های بزرگ دارند با استفاده از این فصل به توصیف تیم و کسی که شما نیاز به استخدام دارید اشاره کنید

 

۸- برنامه مالی

طرح کامل بدون پیش بینی مالی امکان پذیر نیست. باید برنامه ریزی مالی داشته باشید.

ادامه مطلب خلاصه اجرایی

دانلود طرح توجیهی

Summary
Article Name
طرح کسب و کار
Description
برای شروع یک کسب و کار( طرح توجیهی ) نیاز به نگارش طرح کسب و کار داریم. در این راهنمای شما را مرحله به مرحله با نوشتن یک طرح کسب و کار اشنا خواهم نمود که به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف خود دست یابید.
Author
Publisher Name
سامانه برون سپاری پروژه
Publisher Logo

لطفا امتیاز دهید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *